We proberen iedere klant zo goed mogelijk te helpen en van de juiste informatie te voorzien. Vaak gaat dit naar tevredenheid. Soms helaas niet. Is dit bij u het geval? Dan kunt u een klacht indienen.

Met een klacht laat u weten ontevreden te zijn over de manier waarop wij, of één van onze medewerkers, zich tegenover u heeft gedragen. Een klacht kan over verschillende dingen gaan. Bijvoorbeeld over de manier waarop u te woord bent gestaan door één van onze medewerkers. Of over een brief die u van ons heeft ontvangen die u niet duidelijk vindt.

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt uw klacht per brief of per e-mail indienen. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een klacht gaat. Een klacht moet aan een aantal voorwaarden voldoen. In uw brief moet in ieder geval het volgende staan:

  • Uw naam
  • Uw adres
  • Uw geboortedatum
  • De datum van de dag dat u de klacht verstuurt
  • Een omschrijving van de aanleiding van uw klacht
  • Heeft u een EB of ZmV-nummer? Vermeld dit dan ook in uw brief
  • Uw telefoonnummer. Het is belangrijk om uw telefoonnummer te vermelden, zodat we u kunnen bellen voor een persoonlijk gesprek.

U kunt uw klacht zelf indienen, maar iemand kan dit ook namens u doen. Bijvoorbeeld uw kind, zaakwaarnemer of ouder. Dient iemand anders voor u een klacht in? Dan hebben wij zowel uw gegevens als die van de indiener nodig.

Wilt u uw klacht per e-mail indienen? Gebruik dan ons contactformulier en kies de optie 'klacht'.

U kunt uw klacht per brief sturen naar:

CAK
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag
Een postzegel is niet nodig.

Wij kunnen niet in alle gevallen uw klacht behandelen. Heeft u een klacht heeft over de geleverde zorg? Dan kunt u daarvoor bij de klachtencommissie van uw zorgaanbieder terecht.
Lees hier meer over hoe wij uw klacht in behandeling nemen en ons klachtenreglement (29-01-2013, pdf, 33 kB).