Hoe kan ik een klacht indienen?
Een klacht dient u in als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. U vindt bijvoorbeeld dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Of dat u te lang moest wachten op een reactie van ons. Of u vindt dat u een onduidelijke brief van ons heeft ontvangen.
Er zijn meerdere manieren waarop u een klacht kunt indienen:
1. Via het klachtenformulier
Wet maatschappelijke ondersteuning, Wet langdurige zorg of Medicijnen mee op reis
Via het klachtenformulier dient u digitaal uw klacht in. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een klacht gaat en vermeld uw adresgegevens en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.
Zorgverzekering en buitenland, regeling wanbetalers, onverzekerden of gemoedsbezwaarden
Via het klachtenformulier Zvw dient u digitaal uw klacht in. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een klacht gaat en vermeld uw adresgegevens en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.
2. Bellen
Wilt u liever via de telefoon uw klacht indienen? Bel ons dan op een van onze gratis informatienummers.
3. Schrijven
Stuurt u ons liever een brief? Zet hierin dan de onderstaande gegevens:
- Uw naam
- Uw adres
- Uw geboortedatum
- De datum van de dag dat u de klacht verstuurt
- Wat uw klacht is
- Uw burgerservicenummer (BSN)
- Uw telefoonnummer, zodat wij u kunnen bellen voor een persoonlijk gesprek
Stuur uw klacht naar:
CAK
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag
Een postzegel is niet nodig.
Let op
Dient u een klacht in namens iemand anders? Geef dan zowel uw gegevens als de gegevens van de persoon door waarvoor u de klacht indient.
Om te weten hoe het CAK een klacht behandelt, leest u de pagina Hoe het CAK uw klacht behandelt.