Hoe kan ik worden afgemeld?
Bent u bij ons aangemeld omdat u een betalingsachterstand van uw zorgpremie heeft? Dan betaalt u op dit moment een hogere zorgpremie. Alleen uw zorgverzekeraar kan u bij ons afmelden. Dan betaalt u weer uw normale zorgpremie.
Er zijn 3 manieren waarop uw zorgverzekeraar u bij ons afmeldt:
U betaalt de achterstand bij uw zorgverzekeraar in één keer
Is in één keer betalen voor u mogelijk? Dan is dit de snelste manier.
- Vraag aan uw zorgverzekeraar wat uw achterstand is.
- Kunt u dit bedrag missen? Betaal dit bedrag dan in één keer.
- Uw zorgverzekeraar meldt u dan bij ons af.
Ga naar: Wat gebeurt er als mijn zorgverzekeraar mij heeft afgemeld?
U spreekt een betalingsregeling af met uw zorgverzekeraar
Kunt u niet in één keer betalen, maar wel in delen? Dan is dit is dit de beste manier.
- Vraag aan uw zorgverzekeraar wat uw achterstand is.
- Spreek een betalingsregeling af met uw zorgverzekeraar.
- Uw zorgverzekeraar meldt u dan bij ons af.
- Loopt uw achterstand bij een incassobureau? Ook dan is een betalingsregeling vaak mogelijk.
Ga naar: Betalingsregeling afspreken
U sluit met schuldhulp een schuldenregeling af
Lukt het niet om een betalingsregeling af te spreken met uw zorgverzekeraar? Dan kan schuldhulpverlening u helpen.
- Neem contact op met uw gemeente en vraag naar schuldhulp.
- Uw schuldhulpverlener maakt afspraken met uw zorgverzekeraar.
- Uw zorgverzekeraar meldt u dan bij ons af.
Goed om te weten
Heeft u bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) nog een bedrag openstaan voor de hogere zorgpremie? Dan hoeft u dit bedrag nadat u bent afgemeld niet meer te betalen.
Waarom kunnen jullie mij niet afmelden?
Omdat u een betalingsachterstand bij uw zorgverzekeraar heeft. Wij weten niet hoe groot de betalingsachterstand bij uw zorgverzekeraar is. Alleen uw zorgverzekeraar weet dat. Die geeft aan ons door als u uw achterstand heeft betaald. Of als u een betalingsregeling heeft afgesloten. Daarom kan alleen uw zorgverzekeraar u afmelden.