Ga direct naar de inhoud
CAK (naar homepage)
  • Regelingen
    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAK
    • Over ons
    • Verantwoording
    • Werken bij het CAK
    • Pers
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • NCP
    • Thema's
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Regeling betalingsachterstand zorgpremie ›
  3. Zorgpremie betalen aan CAK ›
  4. Aangemeld bij het CAK
Zoeken

Aangemeld bij het CAK


Uw zorgverzekeraar heeft u bij ons aangemeld. Wij kunnen ons voorstellen dat u daar vragen over heeft. Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u hieronder op een rij.

Waarom ben ik aangemeld bij het CAK?

  • U heeft 6 maanden of langer geen zorgpremie betaald.
  • Ook heeft u niet gereageerd op herinneringen van uw zorgverzekeraar.
  • Daarom heeft uw zorgverzekeraar u bij ons aangemeld.
  • U betaalt aan ons uw zorgpremie totdat uw zorgverzekeraar u bij ons afmeldt.

Wat betekent dit voor mij?

  • U betaalt een hogere zorgpremie aan ons. We noemen dit de bestuursrechtelijke premie.
  • In 2025 is deze zorgpremie € 172,33 per maand.
  • U blijft verzekerd bij uw eigen zorgverzekeraar.

Waarom ben ik opnieuw aangemeld bij het CAK?

  • Heeft uw zorgverzekeraar u opnieuw aangemeld?
  • Lees hier welke redenen dat kan hebben.

Ik vind dat ik onterecht ben aangemeld

  • Heeft uw zorgverzekeraar u bij ons aangemeld, maar vindt u dat onterecht?
  • Lees hier wat u kunt doen.

Goed om te weten

  • Met onze hogere zorgpremie betaalt u geen achterstand af bij uw zorgverzekeraar. Die moet u zelf aanpakken.
  • Dat kan door met uw zorgverzekeraar een betalingsregeling af te spreken.
  • Die meldt u dan meteen bij ons af: dan betaalt u weer de normale zorgpremie

Meer vragen over aangemeld zijn:

Ben ik nog wel verzekerd?

Ja, u kunt gewoon naar de dokter en de apotheek. U blijft namelijk verzekerd bij uw zorgverzekeraar voor zorg uit het basispakket van de zorgverzekering (Rijksoverheid.nl). In uw zorgpolis staat welke medische kosten u vergoed krijgt.

Heeft u rekeningen zelf betaald? Dan kunt u die opsturen naar uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan de vergoeding voor uw rekeningen mogelijk wel verrekenen met uw schuld.

Ben ik nu dubbel verzekerd?

  • Nee, u bent nog steeds verzekerd bij uw eigen zorgverzekeraar.
  • U betaalt alleen uw zorgpremie aan ons.
  • Dit is in plaats van de normale zorgpremie bij uw zorgverzekeraar.

Ben ik nog aanvullend verzekerd?

Als u uw zorgpremie niet heeft betaald, dan kan de zorgverzekeraar uw aanvullende verzekeringen stoppen. U kunt meestal pas weer een aanvullende zorgverzekering afsluiten als u uw betalingsachterstand heeft afbetaald. Neem hierover contact op met uw zorgverzekeraar.

Kan ik overstappen naar een andere zorgverzekeraar?

Nee, zolang u een betalingsachterstand heeft, kunt u niet een nieuwe zorgverzekering kiezen. Betaalt u uw betalingsachterstand af? Dan kunt u vanaf het volgende jaar weer overstappen naar een andere zorgverzekeraar.


Snel naar

  • Alles over afgemeld worden
  • Betalingsregeling aanvragen

Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white