Bellen
Hieronder vindt u ons telefoonnummer per regeling. U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Onze 0800-nummers zijn gratis. Belt u vanuit het buitenland? Dan gelden de gebruikelijke kosten om te bellen.
Telefoonnummers
Beschermd wonen (Wmo)
+31 88 711 5699 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Let op
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Alleen dan kunnen wij uw gegevens erbij zoeken.
Medicijnen mee op reis
+31 88 711 5698 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Regeling betalingsachterstand zorgpremie
+31 88 711 5989 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Regeling gemoedsbezwaarden
+31 88 711 5989 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Regeling onverzekerbare vreemdelingen (zorgverleners)
+31 88 711 5989 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Regeling onverzekerden
+31 88 711 5989 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Wet langdurige zorg (Wlz)
Telefoonnummer Wlz: 0800 - 0087
Telefoonnummer Wlz vanuit het buitenland: +31 88 711 5699
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Let op
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Alleen dan kunnen wij uw gegevens erbij zoeken.
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
+31 88 711 5690 (vanuit het buitenland)
Wij zijn bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.
Let op
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Alleen dan kunnen wij uw gegevens erbij zoeken.
Zorgverzekering en buitenland (verdragsgerechtigden)
Wij zijn telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

Heeft u buiten kantooruren een vraag die niet kan wachten? Neem dan contact op met het 24/7 BZ contactcenter van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Tip
Kunt u vanuit het buitenland niet bellen naar ons 088-nummer? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.
Opname om service te verbeteren
We nemen telefoongesprekken op en zetten deze om in tekst om onze service te verbeteren. Hebt u hier bezwaar tegen? Dan kunt u ons vragen om de opname te verwijderen. U leest er meer over bij het onderdeel ‘Uw privacy’.