Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Over CAK ›
  3. Nieuwsberichten ›
  4. CAK doet mee aan pilot één gemeenteloket
Zoeken

CAK doet mee aan pilot één gemeenteloket

6 april 2018

Samen met andere uitvoeringsorganisaties klanten met complexe vragen aan één balie verder helpen. CAK startte afgelopen maand met ketenpartners UWV, SVB, Juridisch Loket en DUO de pilot gemeenschappelijke dienstverlening op locatie. Persoonlijk, in de buurt, op één plek.

Met de pilot gemeenschappelijke dienstverlening op locatie kunnen burgers bij één loket terecht met vragen. De aftrap vond plaats in de gemeente Enschede. Daar bieden CAK, DUO, SVB, Juridisch Loket en UWV sinds vorige maand gezamenlijk hun diensten aan. Inwoners kunnen er terecht met inhoudelijk complexe vragen, die vaak meerdere uitvoeringsorganisaties tegelijkertijd aangaan.

Eén afspraak
Klanten komen op afspraak langs. Ze worden geholpen door een medewerker van de uitvoeringsorganisatie waarmee ze hebben afgesproken. Blijkt tijdens het gesprek dat een klant ook op andere fronten hulp nodig heeft? Dan kan er ter plekke contact worden gelegd met een collega van een andere uitvoeringsorganisatie. Op die manier worden klanten niet van het kastje naar de muur gestuurd. Streven is om ze verder te helpen tot het vraagstuk is opgelost.

Rol CAK
Een andere reden voor het CAK om mee te doen aan de pilot is dat lang niet alle klanten digitale ontwikkelingen gemakkelijk kunnen bijbenen. Zaken regelen of vragen stellen langs digitale weg kan voor hun lastig zijn. Op deze manier biedt het CAK samen met de ketenpartners dienstverlening op maat aan een kwetsbare groep die persoonlijk contact zoekt.

Onder die groep kwetsbare burgers vallen ook klanten met financiële problemen. CAK-medewerker Jorrit Vonk, betrokken bij de pilot, licht toe: “Het is voor het CAK een kans om in contact te komen met klanten uit de wanbetalersregeling. We ondernemen al diverse initiatieven om samen met de semioverheid schulden te voorkomen en schuldenproblematiek beheersbaar te maken. Deze pilot draagt hieraan bij.”

Vier maanden
Vanaf april start de pilot ook in de gemeenten Maastricht, Amsterdam, Breda en Leeuwarden. In elke gemeente loopt de pilot minimaal vier maanden. In deze periode monitoren gemeenten en uitvoeringsorganisaties wat de resultaten van de nieuwe manier van samenwerken zijn. De eerste ervaringen wijzen erop dat vooral kwetsbare burgers baat hebben bij één loket.

Vragen over de pilot gemeenschappelijke dienstverlening op locatie? Neem contact op met uw relatiemanager.




Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white