Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Over CAK ›
  3. Nieuwsberichten ›
  4. Wmo-facturen in de gemeente Heerlen
Zoeken

Wmo-facturen in de gemeente Heerlen

23 november 2020

De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) zorgt ervoor dat iedereen kan blijven meedoen aan de samenleving en zoveel mogelijk zelfstandig kan blijven wonen. Vanaf 2020 geldt bij de Wmo een zogenaamd abonnementstarief van maximaal € 19,- per maand.

Klanten krijgen hun beschikking en facturen van het CAK. Het CAK doet dit op basis van de klantgegevens die door de gemeente worden opgesteld en aangeleverd.

Bij de facturatie is helaas gebleken dat de gegevens van de gemeente Heerlen niet helemaal juist waren. Hierdoor is een aantal inwoners met een vervoersvoorziening onterecht aangemeld bij het CAK. Deze inwoners hebben onterecht een factuur ontvangen voor het betalen van de eigen bijdrage.

De gemeente Heerlen begrijpt dat deze situatie heel vervelend is. En biedt hiervoor excuses aan.

De gemeente Heerlen herstelt dit zo spoedig mogelijk en werkt samen met het CAK aan een oplossing. Op dit moment controleert en corrigeert de gemeente de klantgegevens.

De gemeente stuurt aan de inwoners die hiermee te maken hebben een brief met uitleg en informatie.

Heeft u naast een vervoersvoorziening wel andere hulp en/of ondersteuning vanuit de Wmo?

Dan moet u wel een eigen bijdrage betalen.

Door de correctie van gemeente Heerlen, ontvangt u eerst van het CAK bericht dat u geen eigen bijdrage voor de vervoersvoorziening moet betalen. U krijgt ook een factuur met het bedrag dat u terugkrijgt.

Daarna krijgt u een bericht over de juiste eigen bijdrage. En de juiste facturen. Houd hier rekening mee!

Onterecht een factuur ontvangen?

Woont u in de gemeente Heerlen en denkt u dat u onterecht Wmo-facturen heeft ontvangen? Neem dan contact op met de gemeente Heerlen via telefoonnummer 045-5604004. De gemeente controleert of u inderdaad onterecht bent aangemeld.

Klopt het dat u onterecht de rekening heeft gekregen, dan geeft de gemeente dit door aan het CAK. U krijgt daarna van het CAK een correctiefactuur (een document waarin staat dat u de rekening niet hoeft te betalen). Is het bedrag automatisch van uw rekening geschreven? Dan krijgt u dit bedrag terug gestort door het CAK.

Samenwerking

De gemeente en het CAK doen er samen alles aan om ervoor te zorgen dat de klantgegevens op orde zijn en het eventuele onterecht betaalde bedrag zo snel mogelijk terug wordt gestort.




Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white