Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Over CAK ›
  3. Nieuwsberichten ›
  4. 200ste Informatiepunt Digitale Overheid geopend
Zoeken

200ste Informatiepunt Digitale Overheid geopend

24 juni 2021

Miljoenen mensen hebben moeite met het gebruik van computers en daardoor ook met (digitaal) zaken doen met de overheid. Deze mensen kunnen met hun vragen terecht bij een Informatiepunt Digitale Overheid, gevestigd in inmiddels 200 bibliotheken in Nederland.

Online een betalingsregeling aanvragen of openstaande facturen bekijken. Veel organisaties – ook het CAK – bieden dit soort diensten tegenwoordig digitaal aan. Handig voor veel mensen, maar lang niet voor iedereen. Zo’n 4 miljoen burgers hebben moeite met digitale dienstverlening.

Persoonlijke hulp voor mensen die dat nodig hebben

Mensen die vragen hebben over de online diensten van het CAK of andere publieke dienstverleners zoals de Belastingdienst, SVB en het UWV kunnen gratis bij een Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek terecht.

Op donderdag 24 juni werd het 200ste informatiepunt op geopend in de Bibliotheek Oegstgeest. In 2022 kunnen burgers terecht bij zo’n 400 informatiepunten verspreid over bibliotheken in heel Nederland.

Digitale inclusie

Het Informatiepunt Digitale Overheid is een initiatief van de Manifestgroep in samenwerking met openbare bibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek. En bedoeld om mensen die moeite hebben met online diensten van de overheid verder te helpen. Als lid van de Manifestgroep zetten wij ons extra in voor mensen die minder digitaal vaardig zijn, daar voelen wij ons maatschappelijk verantwoordelijk voor. Klanten die ons bellen en aangeven moeite te hebben met digitale diensten wijzen we op de cursussen die in de bibliotheek worden aangeboden.

Openingsmoment informatiepunt
Openingsmoment informatiepunt

Foto: KB - Maarten Albrecht

Het 200ste Informatiepunt Digitale Overheid werd geopend in het bijzijn van onder meer staatssecretaris Raymond Knops (BZK) en de Nationale ombudsman Reinier van Zutphen. Ook Arron Bell (CFO bij het CAK en dossierhouder Digitale Inclusie namens de Manifestgroep) en Marcel Pellicaan (programmamanager Digitale Inclusie van het Netwerk van Publieke Dienstverleners) waren bij de feestelijke opening aanwezig.



Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white