Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Over CAK ›
  3. Over ons ›
  4. Dienstverlening met de menselijke maat
Zoeken

Dienstverlening met de menselijke maat


Bij het CAK zetten wij ons dagelijks in om onze wettelijke taken zorgvuldig uit te voeren. Dit doen we in het domein van zorg en welzijn, voor ruim 1,5 miljoen burgers in Nederland en het buitenland. We maken het verschil voor burgers met de manier waarop wij ons werk doen: met de menselijke maat.

Werken met de menselijke maat betekent dat we onze taken uitvoeren op een manier die op dat moment bij de situatie van de burger past. Voor veel burgers betekent dit snel en gemakkelijk zaken kunnen regelen. Met extra aandacht en begeleiding waar dat nodig is. Maar in ons dagelijks werk volstaat de standaard niet altijd. Soms knelt het beleid of leidt de uitvoering van wet- en regelgeving onbedoeld en ongewenst tot benadeling van burgers. Dat zijn situaties waar onze medewerkers professionele buikpijn van krijgen. Ze voelen dat iets niet klopt of niet de bedoeling kan zijn. Voor deze burgers zoeken wij een passende oplossing, waar nodig bieden we maatwerk.

Meer weten?

Lees ons handvest: Werken met de menselijke maat > zo doen wij dat (pdf, 5.6 MB).

Wij hebben een maatschappelijke opdracht

Meer menselijke maat en maatwerk in de publieke dienstverlening: dat is een overheidsbrede opgave. Ook als CAK hebben wij hierin een maatschappelijke opdracht. Hoe maken we die waar? Door vooraf bij nieuwe wetten, regels en beleid te denken vanuit klantperspectief en dit te toetsen bij burgers. Door continu van situaties te blijven leren en onze manier van werken te verbeteren. We maken knelpunten in de uitvoering zichtbaar en bespreekbaar met onze ketenpartners, opdrachtgever en de politiek. Dit doen we onder andere met onze jaarlijkse Stand van de Uitvoering. Een middel waarmee we knellende wet- en regelgeving adresseren bij de politiek. Zo willen we knelpunten voor burgers verder voorkomen in huidige én toekomstige wetten en beleid.




Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white