Hoe behandelt het CAK mijn bezwaar?

Een medewerker van onze afdeling Bezwaar & Beroep neemt uw bezwaar in behandeling. Deze medewerker is speciaal opgeleid voor dit werk. De medewerker behandelt uw bezwaar onafhankelijk en objectief.

Let op

Soms kunnen we uw vraag makkelijker en sneller afhandelen. We behandelen uw vraag dan niet als bezwaar, maar bijvoorbeeld als verzoek om aanpassing van de eigen bijdrage of als melding van onjuiste gegevens. U krijgt dan vaak veel sneller een antwoord.

Er zijn 4 stappen:

  1. U dient een bezwaar in tegen een besluit. Dat moet binnen 6 weken na de datum op de brief waar het besluit in staat.
  2. Wij nemen uw bezwaar in behandeling. U ontvangt hierover een brief.
  3. Wij kunnen u vragen om uw bezwaar toe te lichten tijdens een hoorzitting. U bent niet verplicht om dit te doen, maar het mag wel.
  4. U ontvangt een brief met daarin de beslissing op uw bezwaar. Dat gebeurt binnen 12 tot 18 weken na de datum op de brief met de beslissing. Hebben wij meer tijd nodig? Dan vragen wij of u het hiermee eens bent.

In beroep

Bent u het niet eens met onze beslissing op uw bezwaar? Dan kunt u in beroep gaan bij een rechtbank bij u in de omgeving. In de beslissing op het bezwaar staat bij welke rechtbank u in beroep kunt gaan.

Waar zoekt u naar?

Tip: vul één of twee woorden in voor het beste resultaat.

De website van het CAK maakt gebruik van cookies.


Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Het accepteren van cookies zorgt ervoor dat deze website goed werkt en dat wij onze website steeds kunnen verbeteren.
Uiteraard zorgen wij goed voor uw privacy.