Foutieve retourcodes bij aanlevering hersteld

Door een systeemupdate hebben de 403 berichten die het CAK op 13 tot en met 20 april heeft ontvangen bij de terugmelding een onjuiste retourcode meegekregen. Dit probleem is inmiddels opgelost.

Wat is er gebeurd?

De foutieve retourcode bij status_aanlevering 1 betreft de foutcode 9330, bij status_aanlevering 2 foutcode 9103 en bij status_aanlevering 3 foutcode 001. Inmiddels is dit hersteld en worden de 404 berichten met de juiste retourcode opnieuw verzonden of worden regulier afgekeurd met de correcte foutcode.

Geen consequenties voor de klant

Voor de klant heeft het terugkoppelen met een onjuiste code geen gevolgen. De berekening van de eigen bijdrage heeft correct plaatsgevonden.

U heeft een tweede bericht ingestuurd

Een aantal gemeenten heeft na ontvangst van het retourbericht met foutcode 9330 opnieuw een 403 aangeleverd. Dit is dus feitelijk een dubbel 403-bericht. Omdat het eerste bericht wel correct werd verwerkt (en inmiddels in de terugkoppeling is voorzien van een juiste code (0200) wordt het tweede bericht terecht teruggekoppeld met retourcode 9330. Wij verzoeken u hiermee in uw administratie rekening te houden.

Heeft u vragen?

Mocht u vragen hebben over bovenstaande dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk Wmo. Deze is dagelijks geopend van 9.00 tot 13.00 uur. U kunt ook mailen naar: wmoservicedesk@hetcak.nl. Deze mails worden dagelijks behandeld.

Waar zoekt u naar?

Tip: vul één of twee woorden in voor het beste resultaat.

De website van het CAK maakt gebruik van cookies.


Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Het accepteren van cookies zorgt ervoor dat deze website goed werkt en dat wij onze website steeds kunnen verbeteren.
Uiteraard zorgen wij goed voor uw privacy.