U heeft problemen met aanleveren

Om de klant op tijd een juiste en volledige factuur te kunnen sturen, is uw aanlevering van zorggegevens van belang. Maar wat als u problemen heeft met aanleveren? Vragen en antwoorden op een rij.

Problemen met aanleveren gegevens zorgjaar 2020

Wat moet u doen als het aanleveren van gegevens over zorgjaar 2020 niet lukt? Dat hangt af van het soort gegevens dat u wilt aanleveren:

Start-/stopberichten: als u vragen heeft over het aanleveren via het Gemeentelijk Gegevensknooppunt (GGk), kunt u terecht op de website van het Inlichtingenbureau.

Gegevens via Mijn CAK Zakelijk: vragen over het inloggen in Mijn CAK Zakelijk, of het invoeren van gegevens in Mijn CAK Zakelijk? Bel dan de CAK Servicedesk Dataverkeer Ketenpartners via 088 - 711 4888. 

Problemen met aanleveren gegevens zorgjaar 2019

Nadat uw bestand met Wmo-gegevens over 2019 is verwerkt, ontvangt u altijd een uitvalbestand. In een uitvalbestand staat of de aangeleverde gegevens volledig zijn ingelezen. Bij foutmeldingen moet u zo snel mogelijk actie ondernemen, zodat het CAK snel een juiste en volledige factuur naar de klant kan sturen.

Voor gemeenten: welke actie bij welke uitvalcode?

Bij elke uitvalcode hoort een actie. Wat u moet doen, vindt u in de lijst met H&V-uitvalcodes. Bekijk hier de top-10 meest voorkomende uitvalcodes of de complete lijst met codes voor gemeenten.

Voor zorgaanbieders: welke actie bij welke uitvalcode?

Bij elke uitvalcode hoort een actie. Wat u moet doen, vindt u in de lijst met ZA-uitvalcodes. Bekijk hier de top-10 meest voorkomende uitvalcodes en de complete lijst met codes voor zorgaanbieders.

U kunt een uitvalbestand (voor aangeleverde gegevens over zorgjaar 2019) terugvinden in Mijn CAK Zakelijk onder 'bestanden'. Het bestand staat onder ‘retourbestand’ en kunt u openen met Excel. In het uitvalbestand staat of de gegevens volledig zijn ingelezen. Gegevens die niet geaccepteerd zijn, worden per klant vermeld met daarbij een uitvalcode.

Lees meer over gemeente: welke actie bij welke uitvalcode

U kunt een uitvalbestand (voor aangeleverde gegevens over zorgjaar 2019) terugvinden in Mijn CAK Zakelijk onder 'bestanden'. Het bestand staat onder ‘retourbestand’ en kunt u openen met Excel. In het uitvalbestand staat of de gegevens volledig zijn ingelezen. Gegevens die niet geaccepteerd zijn, worden per klant vermeld met daarbij een uitvalcode.

Lees meer over zorgaanbieder: welke actie bij welke uitvalcode

Tijdige, juiste en volledige aanlevering van zorggegevens zorgt ervoor dat de klant in één keer en op tijd een correcte factuur ontvangt. Tot en met 24 januari 2020 heeft de tijd om de laatste periode van 2019 aan te leveren. 

Wanneer u te laat bent met aanleveren, is het van belang dat u uw klanten en het CAK hierover informeert. Neem contact op met de CAK Servicedesk Dataverkeer Ketenpartners via 088 - 711 4888 of servicedesk@hetcak.nl.

Bij late leveringen int het CAK nog steeds de eigen bijdrage en dragen deze af bij de gemeente. Late aanleveringen worden wel gemonitord en gerapporteerd aan het ministerie van VWS. Het ministerie van VWS heeft de mogelijkheid om interbestuurlijk toezicht in te stellen richting gemeenten die niet aan de aanlevertermijn voldoen.

Waar zoekt u naar?

Tip: vul één of twee woorden in voor het beste resultaat.

De website van het CAK maakt gebruik van cookies.


Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Het accepteren van cookies zorgt ervoor dat deze website goed werkt en dat wij onze website steeds kunnen verbeteren.
Uiteraard zorgen wij goed voor uw privacy.