Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Ondersteuning vanuit de Wmo
    • Zorg vanuit de Wlz
    • Medicijnen mee op reis
    • Zorgverzekering en buitenland
    • Regeling gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden
    • Regeling voor gezinsleden van werknemers
    • EHIC
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling wanbetalers
    • Regeling onverzekerden
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • English
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Zelf regelen ›
  3. Betalingsregeling aanvragen
Zoeken

Betalingsregeling aanvragen


Kunt u een factuur niet in één keer betalen? Heeft u een factuur ontvangen voor meerdere perioden of maanden? Dan is vaak een betalingsregeling mogelijk. Voor een betalingsregeling hoeft u niet extra te betalen.

Is voor u een betalingsregeling mogelijk? Dat hangt af van uw regeling of situatie:

Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)

Zo vraagt u een betalingsregeling aan voor de Wmo:

  • Voor de Wmo in 2019 of eerder vraagt u snel en eenvoudig via Mijn CAK een betalingsregeling aan.
  • Voor de Wmo vanaf 2020 vraagt u via dit formulier een betalingsregeling aan.
  • Bel ons via 0800 - 1925 of +31 88 711 5690 (vanuit het buitenland). Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Dan kunnen wij u sneller helpen.

Let op

  • Gaat het om een factuur met een datum vóór 1 januari 2017? Dan is het niet mogelijk om via Mijn CAK een betalingsregeling aan te vragen. Bel ons hier altijd voor.
  • Heeft u al een betalingsregeling met het CAK? Bel ons dan ook.
  • Bent u bewindvoerder of curator en wilt u een betalingsregeling aanvragen voor een cliënt? Dit regelt u via het contactformulier voor bewindvoerders en curatoren.

Wet langdurige zorg (Wlz)

Zo vraagt u een betalingsregeling aan voor de Wlz:

  • Snel en eenvoudig via Mijn CAK.
  • Bel ons via 0800 - 0087 of +31 88 711 5699 (vanuit het buitenland). Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Dan kunnen wij u sneller helpen.

Let op

  • Heeft u al een betalingsregeling met het CAK? Bel ons dan altijd eerst.
  • Bent u bewindvoerder of curator en wilt u een betalingsregeling aanvragen voor een cliënt? Dit regelt u via het contactformulier voor bewindvoerders en curatoren.
  • Gaat het om een factuur met een datum vóór 1 januari 2016? Dan is het niet mogelijk om via Mijn CAK een betalingsregeling aan te vragen. Bel ons hier altijd voor.

Mijn woning staat te koop

Kunt u de eigen bijdrage voor de Wlz niet betalen, omdat uw woning te koop staat? Dan kunt u tijdelijk uitstel van betaling aanvragen voor een deel van de eigen bijdrage. U vraagt deze betalingsregeling aan met een formulier. Welk formulier dit is, hangt af van uw situatie:

  1. U moet de hoge eigen bijdrage betalen, maar uw woning is nog niet verkocht. U kunt de hoge eigen bijdrage daarom niet volledig betalen. Gebruik het formulier Betalingsregeling vanwege verkoop woning (pdf, 44 kB) (20-01-2016).
  2. Uw woning staat al lange tijd te koop en telt voor de belasting mee bij uw vermogen in box 3. Gebruik het formulier Betalingsregeling vanwege Woning in Box 3 (pdf, 1.4 MB) (21-12-2018)

Stuur het formulier ingevuld en ondertekend aan ons terug. Vergeet daarbij niet alle verplichte bewijsstukken mee te sturen. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord op uw aanvraag.

Zorgverzekering en buitenland (verdragsgerechtigden)

U kunt een betalingsregeling aanvragen als u een definitieve jaarafrekening heeft ontvangen en u moet bijbetalen. Een betalingsregeling spreekt u af voor een periode van maximaal 12 of 24 maanden. Welke periode voor u geldt, hangt af van het bedrag dat u moet betalen:

  • € 100 tot € 600: u kunt een betalingsregeling afspreken voor 2 tot maximaal 12 maanden. Het termijnbedrag is minimaal € 50.
  • € 600 tot € 2.400: u kunt een betalingsregeling afspreken voor maximaal 12 maanden.
  • Meer dan € 2.400: u kunt een betalingsregeling afspreken voor maximaal 24 maanden.

In sommige gevallen kunnen wij afwijken van deze perioden.

Automatische incasso

Heeft u een SEPA-bankrekening? Dan raden wij u aan een automatische incasso aan ons afgeven. U bent er dan zeker van dat u op tijd uw termijnbedrag betaalt. Zorg er wel voor dat u voldoende saldo heeft voor de overschrijving.

Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?

Bel ons via +31 88 711 5551.

Regeling onverzekerden

Voor de regeling onverzekerden kunt u geen betalingsregeling afspreken met het CAK. Als wij voor u een zorgverzekering hebben afgesloten, dan kunt u de bestuursrechtelijke premie dus niet in delen betalen.

Betalen aan het CJIB

Zodra de incasso van de bestuursrechtelijke premie is stopgezet, ontvangt u een eindafrekening. Als u nog moet bijbetalen, dan ontvangt u een acceptgiro van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Deze kunt u wel in delen betalen aan het CJIB.

Moet u een boete betalen? Dan kunt u die boete in één keer of in drie delen betalen aan het CJIB.

Regeling wanbetalers

Voor de regeling wanbetalers kunt u geen betalingsregeling afspreken met het CAK. U kunt de bestuursrechtelijke premie niet in delen betalen.

Hulp bij (beginnende) schulden

Heeft u moeite met betalen en hier hulp bij nodig? Neem dan altijd contact met ons op. Wij zoeken samen met u naar een oplossing. Bekijk hoe u (beginnende) schulden kunt aanpakken, voorkomen en zorgen dat deze niet hoger worden.



Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Twitter
  • Klacht of bezwaar

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheidsverklaring
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Uninsured
  • Archief
logo-cak-white