Betalingsregeling aanvragen

Kunt u de factuur niet in 1 keer betalen? Of heeft u een factuur ontvangen voor meerdere perioden of maanden? Dan is vaak een betalingsregeling mogelijk. Voor een betalingsregeling hoeft u niet extra te betalen.

Wet langdurige zorg (Wlz) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)

Wanneer kan ik een betalingsregeling met het CAK afspreken? 

  • U heeft een factuur met meerdere perioden/maanden ontvangen.
  • U kunt het bedrag van de factuur niet in één keer betalen.
  • Een betalingsregeling aanvragen voor facturen van vóór 1 januari 2016 is helaas niet mogelijk. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Let op

Heeft u al een lopende betalingsregeling met het CAK? Neem dan telefonisch contact met ons op.

 

Via Mijn CAK kunt u een betalingsregeling aanvragen.

digid_eo_rgb_100px.png Inloggen op Mijn CAK met DigiD

Wilt u de betalingsregeling op een andere manier aanvragen?

Dat kan ook. Kijk dan bij Hoe kan ik een betalingsregeling aanvragen? 

Zorgverzekering en buitenland (verdragsgerechtigden)

Als u een jaarafrekening heeft ontvangen en u moet bijbetalen, kunt u een betalingsregeling treffen. U kunt een betalingsregeling afspreken voor een periode van maximaal 12 of maximaal 24 maanden. Dat is afhankelijk van de hoogte van het bedrag dat u ons moet betalen.

  1. Voor een bedrag tussen de 100 en 600 euro kunt u een betalingsregeling treffen voor een periode van 2 tot maximaal 12 maanden. Het termijnbedrag is minimaal 50 euro.
  2. Is het bedrag dat u moet betalen tussen 600 en 2400 euro, dan kunt u een regeling treffen voor een periode van maximaal 12 maanden.
  3. Is het bedrag dat u moet betalen meer dan 2400 euro, dan kunt u een regeling treffen voor een periode van maximaal 24 maanden.

In sommige gevallen kunnen wij afwijken van deze standaardtermijnen.

Heeft u een Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse of Spaanse bankrekening? In dat geval moet u een automatische incasso aan ons afgeven. U bent er dan zeker van dat u op tijd uw termijnbedrag betaalt. U hoeft er dan alleen voor te zorgen dat u voldoende saldo heeft voor de overschrijving.

Betalingsregeling

Wilt u een betalingsregeling? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer: +31 88 711 5551.

Regeling wanbetalers

U kunt de bestuursrechtelijke premie niet in termijnen betalen. Als u bent afgemeld ontvangt u van ons een eindafrekening. Deze eindafrekening kunt u bij het CJIB wel in termijnen betalen. 

Regeling onverzekerden

De boete betaalt u aan het CJIB. In de brief van het CJIB staat dat u de boete in 3 termijnen mag betalen. Hebben wij voor u een zorgverzekering afgesloten? Dan kunt u de premie niet in termijnen betalen. Zodra wij de incasso van de bestuursrechtelijke premie hebben stopgezet, sturen wij u een eindafrekening. Deze kunt u in termijnen betalen aan het CJIB.

Hulp bij schulden

Heeft u problemen met betalen? Bij het ontstaan van schulden is het belangrijk om tijdig hulp te vragen. Neem in dat geval altijd contact met ons op. Wij zoeken dan samen naar een oplossing.
Meer weten? Kijk op: Ik heb schulden.
 

Heeft u een vraag?

Wij helpen u verder.

De website van het CAK maakt gebruik van cookies.
Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Het accepteren van cookies zorgt ervoor dat deze website goed werkt en dat wij onze website steeds kunnen verbeteren.
Uiteraard zorgen wij goed voor uw privacy