Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • Werken bij het CAK
    • Pers
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • NCP
    • Thema's
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Zelf regelen ›
  3. Rekeningnummer wijzigen of doorgeven
Zoeken

Rekeningnummer wijzigen of doorgeven


Uw banknummer wijzigen? Of een rekeningnummer doorgeven? Het hangt van uw situatie af hoe u dat kunt regelen.

Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Wet langdurige zorg (Wlz)

U kunt uw rekeningnummer op verschillende manieren aan ons doorgeven:

Online via Mijn CAK

Inloggen op Mijn CAK met DigiD

Let op

Wordt de eigen bijdrage automatisch afgeschreven en wilt u een ander rekeningnummer doorgeven? Dan hebben wij een nieuwe machtiging nodig om de eigen bijdrage voor u af te schrijven. Ga hiervoor naar Automatisch betalen.

Online via ons contactformulier

Geef uw rekeningnummer online aan ons door via het contactformulier.

Per post

Geef uw rekeningnummer per post aan ons door. Vermeld in de brief :

  1. uw naam en adres;
  2. uw (nieuwe) rekeningnummer.

Stuur de brief naar het antwoordnummer van uw regeling. Een postzegel is niet nodig.

Geeft u een rekeningnummer door omdat u geld terugkrijgt?

Dan hebben wij bewijsstukken nodig om er zeker van te zijn dat we het bedrag overmaken naar het juiste rekeningnummer.

Minder dan € 3.500

Dan hebben we nodig:

  • een kopie van een recent bankafschrift met daarop uw rekeningnummer en naam (de rekening moet op uw naam staan).

Bent u erfgenaam van een overleden klant? Stuur ons dan een verklaring van verwantschap (pdf, 552 kB) (15-07-2024) waarin staat dat u de erfgenaam bent.

Meer dan € 3.500

Dan hebben we nodig:

  • een kopie van een recent bankafschrift met daarop uw rekeningnummer en naam (de rekening moet op uw naam staan);
  • een kopie van uw paspoort of ID-kaart.

Bent u erfgenaam van een overleden klant? Stuur ons dan ook de verklaring van erfrecht.

Zorgverzekering en buitenland (verdragsgerechtigden)

Uw bankrekeningnummer wijzigen of doorgeven doet u snel en eenvoudig via Mijn CAK of per post. Lees hoe u dat doet op Bankgegevens wijzigen of doorgeven.

Regeling betalingsachterstand zorgpremie, onverzekerden en gemoedsbezwaarden

U kunt uw (nieuwe) rekeningnummer aan ons doorgeven met een brief. Zet daarin:

  • Uw naam en adres.
  • Uw (nieuwe) rekeningnummer.
  • Op welk adres het (nieuwe) rekeningnummer staat.
  • Uw handtekening.

Mee te sturen documenten

Wij hebben bewijs nodig dat het nieuwe rekeningnummer van u is. Zo weten we zeker dat wij geld naar het juiste rekeningnummer overmaken. Wilt u daarom één van de volgende documenten meesturen:

  • Kopie of download van een bankafschrift.
  • Of een screenshot uit uw internetbankieren, waarop uw naam en rekeningnummer goed leesbaar zijn.
  • U mag bedragen (saldo en af- en bijschrijvingen) onleesbaar maken.

Tip

Heeft u geen afschrift of screenshot? Dan mag u ook een duidelijke foto van uw bankpas meesturen. Dek daarbij wel het pasnummer en de vervaldatum af.

Opsturen naar

U stuurt uw brief naar het gratis antwoordnummer van uw regeling.



Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white