Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • English
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • English
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Veelgestelde vragen ›
  3. Ontevreden ›
  4. Wat als het CAK te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?
Zoeken

Wat als het CAK te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?


Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw aanvraag of bezwaar. Doen we dat niet, dan krijgt u misschien een vergoeding.

Wanneer moeten we beslissen?

  1. U krijgt van ons een brief dat we uw aanvraag of bezwaar hebben ontvangen. In de brief staat binnen hoeveel weken u een beslissing krijgt.
  2. Lukt het ons niet om binnen die tijd te beslissen?
    • En gaat het om een aanvraag? Dan beslissen we zo snel mogelijk.
    • Gaat het om een bezwaar? Dan mogen we nog 6 weken nemen om te beslissen. U krijgt van ons een nieuwe brief hierover.

Heeft u daarna nog geen beslissing? Dan zijn we te laat.

Als u geen beslissing heeft

Heeft u binnen de genoemde tijd geen beslissing gekregen? Dan kunt u ons dit laten weten. Bijvoorbeeld met een eigen brief of met dit formulier van de Rijksoverheid. Stuur uw brief of formulier naar ons op. Kies hiervoor uw regeling of situatie:

Wet maatschappelijke ondersteuning of Wet langdurige zorg

CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag

Een postzegel is niet nodig.

Regeling betalingsachterstand zorgpremie (voorheen regeling wanbetalers) en gemoedsbezwaarden

Stelt u ons in gebreke? Dan kunt u het formulier of uw brief opsturen naar:

CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag

Een postzegel is niet nodig.

Regeling onverzekerden

Wij doen ons uiterste best om uw bezwaar op tijd te behandelen. In sommige gevallen moeten wij wachten op de uitslag van het Wlz onderzoek bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

Stelt u ons in gebreke? Dan kunt u het formulier of uw brief opsturen naar:

CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag

Een postzegel is niet nodig.

Zorgverzekering en buitenland

CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 91041
2509 VC Den Haag

Een postzegel is niet nodig.

Na ontvangst van uw brief of formulier hebben wij nog 2 weken de tijd om te beslissen. Lukt dit ook niet? Dan heeft u na deze laatste 2 weken recht op een vergoeding.

Hoeveel vergoeding?

U kunt voor maximaal 42 dagen vergoeding krijgen. Hoeveel vergoeding u krijgt, hangt af van het aantal dagen dat we te laat zijn:

  • 1 tot en met 14 dagen te laat: € 23 per dag
  • 15 tot en met 28 dagen te laat: € 35 per dag
  • 29 tot en met 42 dagen te laat: € 45 per dag

Zelf online regelen

  • Contact
  • Aanpassing van de eigen bijdrage aanvragen
  • Bezwaar maken

Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white