Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Ondersteuning vanuit de Wmo
    • Zorg vanuit de Wlz
    • Medicijnen mee op reis
    • Zorgverzekering en buitenland
    • Regeling gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden
    • Regeling voor gezinsleden van werknemers
    • EHIC
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling wanbetalers
    • Regeling onverzekerden
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Veelgestelde vragen ›
  3. Ontevreden
Zoeken

Ontevreden


Klacht

Hoe kan ik een klacht indienen?

Een klacht dient u in als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. U vindt bijvoorbeeld dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Of dat u te lang moest wachten op een reactie van ons. Of u vindt dat u een onduidelijke brief van ons heeft ontvangen.

Er zijn meerdere manieren waarop u een klacht kunt indienen:

Lees meer over manieren om klacht in te dienen

Hoe behandelt het CAK uw klacht?

Er zijn 5 stappen:

  1. U dient een klacht in.
  2. Wij nemen uw klacht in behandeling.
  3. U ontvangt binnen twee weken een reactie van ons.
  4. U mag uw klacht mondeling toelichten. Hiervoor maken we een afspraak met u.
  5. Wij handelen uw klacht binnen 6 weken af. Hebben we meer tijd nodig? Dan laten wij dit aan u weten.

Meer over hoe het CAK omgaat met klachten kunt u lezen in ons Klachtenreglement (pdf, 50 kB) (13-10-2017).

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Neem dan contact op met de Nationale ombudsman.

Ik ben ontevreden over de geleverde zorg of ondersteuning. Wat kan ik doen?

Heeft u een klacht over de zorg of over de ondersteuning die u van uw zorgaanbieder heeft ontvangen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris of klachtencommissie van uw zorgaanbieder. U kunt daar een klacht indienen.

Voor meer informatie en advies kunt u ook terecht bij het Landelijk Meldpunt Zorg.

Let op

Ontvangt u ondersteuning of zorg vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Wet langdurige zorg (Wlz)? Dan moet u tijdens de afhandeling van uw klacht wel uw eigen bijdrage blijven betalen.

Bezwaar

Hoe kan ik bezwaar maken?

U kunt bezwaar maken tegen een besluit dat het CAK heeft genomen. Dit besluit staat in een bericht dat u van het CAK ontvangt. Bijvoorbeeld de brief waarin uw eigen bijdrage is vastgesteld. Of de Wmo-factuur. In het bericht staat ook dat u bezwaar kunt maken. Hoe u bezwaar kunt maken, hangt af van uw situatie of regeling.

Termijn bezwaar maken

U heeft 6 weken de tijd om bezwaar te maken. De bezwaartermijn start vanaf de datum van het besluit.

Lees meer over hoe u bezwaar kunt maken

Hoe behandelt het CAK mijn bezwaar?

Een medewerker van onze afdeling Bezwaar & Beroep neemt uw bezwaar in behandeling. Deze medewerker is speciaal opgeleid voor dit werk. De medewerker behandelt uw bezwaar onafhankelijk en objectief.

Let op

Soms kunnen we uw vraag makkelijker en sneller afhandelen. We behandelen uw vraag dan niet als bezwaar, maar bijvoorbeeld als verzoek om aanpassing van de eigen bijdrage of als melding van onjuiste gegevens. U krijgt dan vaak veel sneller een antwoord.

Lees meer over afhandelen bezwaar en beroep

Wat als het CAK te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw aanvraag of bezwaar. Doen we dat niet, dan krijgt u misschien een vergoeding.

Wanneer moeten we beslissen?

  1. U krijgt van ons een brief dat we uw aanvraag of bezwaar hebben ontvangen. In de brief staat binnen hoeveel weken u een beslissing krijgt.
  2. Lukt het ons niet om binnen die tijd te beslissen?
    • En gaat het om een aanvraag? Dan beslissen we zo snel mogelijk.
    • Gaat het om een bezwaar? Dan mogen we nog 6 weken nemen om te beslissen. U krijgt van ons een nieuwe brief hierover.

Heeft u daarna nog geen beslissing? Dan zijn we te laat.

Lees meer over wat als het cak te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?

Wat is het verschil tussen een klacht en een bezwaar?

Klacht

Een klacht dient u in als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. U vindt bijvoorbeeld dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Of dat u een onduidelijke brief van ons heeft ontvangen.

Lees hoe u een klacht kunt indienen

Bezwaar

U maakt bezwaar tegen een besluit dat het CAK heeft genomen. Bijvoorbeeld een besluit over de hoogte van uw eigen bijdrage (op een beschikking). Of over een bedrag dat u moet betalen (op een factuur).

Lees hoe u bezwaar kunt maken

Zelf online regelen

  • Aanpassing van de eigen bijdrage aanvragen
  • Betalingsregeling aanvragen
  • Bezwaar maken tegen onjuiste zorggegevens

Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Twitter
  • Klacht of bezwaar

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheidsverklaring
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Uninsured
  • Archief
logo-cak-white