Wat als het CAK te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?
Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw aanvraag of bezwaar. Doen we dat niet, dan krijgt u misschien een vergoeding.
Wanneer moeten we beslissen?
- U krijgt van ons een brief dat we uw aanvraag of bezwaar hebben ontvangen. In de brief staat binnen hoeveel weken u een beslissing krijgt.
- Lukt het ons niet om binnen die tijd te beslissen?
- En gaat het om een aanvraag? Dan beslissen we zo snel mogelijk.
- Gaat het om een bezwaar? Dan mogen we nog 6 weken nemen om te beslissen. U krijgt van ons een nieuwe brief hierover.
Heeft u daarna nog geen beslissing? Dan zijn we te laat.
Als u geen beslissing heeft
Heeft u binnen de genoemde tijd geen beslissing gekregen? Dan kunt u ons dit laten weten. Bijvoorbeeld met een eigen brief of met dit formulier van de Rijksoverheid. Stuur uw brief of formulier naar ons op. Kies hiervoor uw regeling of situatie:
Wet maatschappelijke ondersteuning of Wet langdurige zorg
CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag
Een postzegel is niet nodig.
Regeling wanbetalers, onverzekerden en gemoedsbezwaarden
CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag
Een postzegel is niet nodig.
Zorgverzekering en buitenland
CAK
Afdeling Bezwaar & Beroep
Antwoordnummer 91041
2509 VC Den Haag
Een postzegel is niet nodig.
Na ontvangst van uw brief of formulier hebben wij nog 2 weken de tijd om te beslissen. Lukt dit ook niet? Dan heeft u na deze laatste 2 weken recht op een vergoeding.
Hoeveel vergoeding?
U kunt voor maximaal 42 dagen vergoeding krijgen. Hoeveel vergoeding u krijgt, hangt af van het aantal dagen dat we te laat zijn:
- 1 tot en met 14 dagen te laat: € 23 per dag
- 15 tot en met 28 dagen te laat: € 35 per dag
- 29 tot en met 42 dagen te laat: € 45 per dag