Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Ondersteuning vanuit de Wmo
    • Zorg vanuit de Wlz
    • Medicijnen mee op reis
    • Zorgverzekering en buitenland
    • Regeling gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden
    • Regeling voor gezinsleden van werknemers
    • EHIC
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling wanbetalers
    • Regeling onverzekerden
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • English
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Zorgverzekering en buitenland ›
  3. Regeling voor gezinsleden van werknemers ›
  4. Hoe meld ik het overlijden van een meeverzekerd gezinslid?
Zoeken

Hoe meld ik het overlijden van een meeverzekerd gezinslid?


Is iemand in uw directe omgeving overleden? Gecondoleerd. Wij begrijpen dat er veel op u afkomt en dat u vragen heeft. Daarom hebben wij een overzicht gemaakt met informatie voor nabestaanden. U leest hier wat u moet regelen, hoe en waar u dat doet en wat u van ons kunt verwachten. Wilt u liever persoonlijk contact of heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via +31 88 711 5551. Of stuur ons een e-mail via het online contactformulier.

Hoe meld ik mijn overleden gezinslid af bij het CAK?

Dat kan op 2 manieren:

  1. U geeft aan het lokale ziekenfonds of de lokale zorgverzekeraar door dat uw gezinslid is overleden. Zij sturen ons dan een officiële afmelding. Binnen de EU/EER gaat dit vrij snel, in bijvoorbeeld Turkije of Marokko kan dit enkele weken duren.
  2. U stuurt ons een kopie van de overlijdensakte. Die kunt u via het beveiligde online contactformulier (als bijlage) naar ons mailen. Per post kan ook. Wij sturen daarna een bericht naar het lokale ziekenfonds of de lokale zorgverzekeraar dat uw gezinslid is overleden.

Wanneer stopt de verdragsbijdrage die ik voor mijn overleden gezinslid betaalde?

U betaalt vanaf de overlijdensdatum geen verdragsbijdrage meer voor uw overleden gezinslid. Wij hebben dan wel een officiële bevestiging van het overlijden nodig. Dit kan een bericht van het lokale ziekenfonds of de lokale zorgverzekeraar zijn of een akte van overlijden.

Krijg ik nog een rekening of geld terug?

Was uw overleden gezinslid als enige met u meeverzekerd? Dan krijgt u een eindafrekening. Wij laten u zo weten of er nog een bedrag openstaat of dat u geld terugkrijgt. 
Heeft u nog andere meeverzekerde gezinsleden? Dan sturen wij u een aangepaste rekening voor de verdragsbijdrage die u dat jaar betaalt.

Mijn partner is overleden en was kostwinner. Ik ben meeverzekerd via het CAK. Wat nu?

U bent dan helaas niet meer meeverzekerd via het CAK. Neem contact op met uw lokale ziekenfonds/verzekeraar. Zij kunnen u adviseren over een eigen zorgverzekering. Zij sturen ons ook een officieel bericht van het overlijden van uw partner. U kunt dit ook zelf aan ons doorgeven, maar wij hebben dan wel een kopie van de overlijdensakte nodig. U kunt ons ook altijd bellen via +31 88 711 5551.


Zelf regelen

  • Betalingsregeling verdragsbijdrage
  • Bezwaar maken
  • Contactformulier
  • EHIC aanvragen
  • Adres- of persoonsgegevens wijzigen (pdf, 532 kB)
  • Bankgegevens wijzigen of doorgeven (pdf, 477 kB)

Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Twitter
  • Klacht of bezwaar

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheidsverklaring
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Uninsured
  • Archief
logo-cak-white