Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Medicijnen mee op reis
    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling gemoedsbezwaarden
    • Regeling onverzekerden
    • Wet langdurige zorg (Wlz)
    • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Over CAKOver CAK

    • Over ons
    • Verantwoording
    • CAK in het kort
    • Verschilmakers
    • Werken bij het CAK
    • Nieuwsberichten
    • Contact
    • Pers
    • NCP
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
Direct naar
  • Zakelijk
  • Mijn CAK
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Veelgestelde vragen ›
  3. Ontevreden ›
  4. Bezwaar
Zoeken

Bezwaar


Hoe kan ik bezwaar maken?

U kunt bezwaar maken tegen een besluit dat het CAK heeft genomen. Dit besluit staat in een bericht dat u van het CAK ontvangt. Bijvoorbeeld de brief waarin uw eigen bijdrage is vastgesteld. Of de Wmo-factuur. In het bericht staat ook dat u bezwaar kunt maken. Hoe u bezwaar kunt maken, hangt af van uw situatie of regeling.

Termijn bezwaar maken

U heeft 6 weken de tijd om bezwaar te maken. De bezwaartermijn start vanaf de datum van het besluit.

Lees meer over hoe u bezwaar kunt maken

Hoe behandelt het CAK mijn bezwaar?

Een medewerker van onze afdeling Bezwaar & Beroep neemt uw bezwaar in behandeling. Deze medewerker is speciaal opgeleid voor dit werk. De medewerker behandelt uw bezwaar onafhankelijk en objectief.

Let op

Soms kunnen we uw vraag makkelijker en sneller afhandelen. We behandelen uw vraag dan niet als bezwaar, maar bijvoorbeeld als verzoek om aanpassing van de eigen bijdrage of als melding van onjuiste gegevens. U krijgt dan vaak veel sneller een antwoord.

Lees meer over afhandelen bezwaar en beroep

Wat als het CAK te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?

Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw aanvraag of bezwaar. Doen we dat niet, dan krijgt u misschien een vergoeding.

Wanneer moeten we beslissen?

  1. U krijgt van ons een brief dat we uw aanvraag of bezwaar hebben ontvangen. In de brief staat binnen hoeveel weken u een beslissing krijgt.
  2. Lukt het ons niet om binnen die tijd te beslissen?
    • En gaat het om een aanvraag? Dan beslissen we zo snel mogelijk.
    • Gaat het om een bezwaar? Dan mogen we nog 6 weken nemen om te beslissen. U krijgt van ons een nieuwe brief hierover.

Heeft u daarna nog geen beslissing? Dan zijn we te laat.

Lees meer over wat als het cak te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?

Wat is het verschil tussen een klacht en een bezwaar?

Klacht

Een klacht dient u in als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. U vindt bijvoorbeeld dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Of dat u een onduidelijke brief van ons heeft ontvangen.

Lees hoe u een klacht kunt indienen

Bezwaar

U maakt bezwaar tegen een besluit dat het CAK heeft genomen. Bijvoorbeeld een besluit over de hoogte van uw eigen bijdrage (op een beschikking). Of over een bedrag dat u moet betalen (op een factuur).

Lees hoe u bezwaar kunt maken


Zelf online regelen

  • Contact
  • Aanpassing van de eigen bijdrage aanvragen
  • Bezwaar maken

Over ons

  • Over ons
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK
  • Nieuwsberichten

Contact

  • Bellen
  • E-mail
  • Schrijven
  • Klacht of bezwaar
  • X

Bezoekadres

Wilt u langskomen?
Wij staan u graag te woord.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white