Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling onverzekerden
    • Regeling onverzekerbare vreemdelingen
    • Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
    • Wmo beschermd wonen
    • Wmo abonnementstarief
    • Wlz
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Klanten
  • Zoeken
Direct naar
  • Klanten
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Regeling betalingsachterstand zorgpremie ›
  3. U heeft een herinnering of aanmaning van ons ontvangen. Wat nu?
Zoeken

U heeft een herinnering of aanmaning van ons ontvangen. Wat nu?


U heeft van ons een brief gekregen om elke maand zorgpremie in te houden op het inkomen van uw werknemer of uitkeringsgerechtigde. Als u deze premie niet naar ons overmaakt, krijgt u een herinnering of een aanmaning. Betaalt u die ook niet? Dan schakelen wij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) in.

Aanvullende vragen:

Wanneer ontvangt u een herinnering of een aanmaning?

Als u de premie niet op tijd betaalt, sturen wij u een herinnering. Betaalt u dan nog steeds niet? Dan ontvangt u een aanmaning. Dat is uw laatste mogelijkheid om het premiebedrag over te maken.

Kunt u de premie niet inhouden?

Als u de premie niet kunt inhouden op het inkomen, neem dan meteen contact met ons op. Bijvoorbeeld als uw werknemer uit dienst is. Of als de betrokkene geen recht meer heeft op een uitkering.

Hoe betaalt u de herinnering of de aanmaning?

U maakt het bedrag van de herinnering of de aanmaning over naar bankrekeningnummer NL82 ABNA 0535 7312 48 van het CAK in Den Haag. Vermeld het HA-betalingskenmerk uit de herinnering of de aanmaning. Dit betalingskenmerk vindt u in de brief.

Wanneer schakelen wij het Centraal Justitieel Incassobureau in?

Heeft u de aanmaning niet betaald? Dan schakelen wij het CJIB in. U moet de niet betaalde premiemaand(en) dan aan het CJIB betalen.

Mag u premie die u niet heeft ingehouden achteraf nog inhouden?

Nee, dat mag niet. Dat staat in de Zorgverzekeringswet (artikel 18f, lid 4). Zorg er daarom voor dat u op altijd op tijd betaalt. Daarmee voorkomt u dat de werknemer of uitkeringsgerechtigde dubbel wordt belast. Is uw medewerker uit dienst en heeft u niet alle premiemaanden ingehouden en betaald? Dan moet u deze premies alsnog zelf aan ons betalen.


Snel naar

  • Waarom moet ik premie inhouden?
  • Contactformulier
  • Hoe ga ik het gesprek aan met mijn medewerker?

Over ons

  • Contact opnemen
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK

Contact

  • E-mail
  • Bellen

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Maak altijd een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white