Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling onverzekerden
    • Regeling onverzekerbare vreemdelingen
    • Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
    • Wmo beschermd wonen
    • Wmo abonnementstarief
    • Wlz
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Klanten
  • Zoeken
Direct naar
  • Klanten
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Regeling betalingsachterstand zorgpremie ›
  3. Stoppen inhouden
Zoeken

Stoppen met inhouden


Wanneer mag u stoppen met premie inhouden?

Als u mag stoppen met premie inhouden, krijgt u daarover een brief van ons. U stopt met inhouden vanaf de datum die wij in onze brief noemen.

Let op

U betaalt de premie altijd achteraf, dus aan het einde van de maand. Dat betekent dat u de premie over de lopende maand nog moet inhouden en betalen. Bijvoorbeeld: als u op 1 februari stopt, moet u nog inhouden op het loon van januari. U maakt die premie eind januari of begin februari aan ons over.

Lees meer over stoppen met premie inhouden

Gaat uw werknemer uit dienst of stopt de uitkering?

Dit kunt u alleen schriftelijk aan ons doorgeven. Zet in uw bericht in ieder geval:

  • naam en burgerservicenummer (BSN) van betrokkene.
  • de datum van uitdiensttreding of einde uitkering.
  • uw firmastempel (of briefpapier met uw bedrijfslogo).
  • stuur een bewijs mee, zoals bijvoorbeeld een ontslagbrief.

Ons adres is:

CAK
Antwoordnummer 91036
2509 VC Den Haag

Wat moet u doen als u failliet bent of als u uw bedrijf verkoopt of opheft?

Als uw bedrijf niet meer bestaat, is de werknemer niet langer bij u in dienst. Meld dit per brief aan ons. Vermeld in uw brief de volgende gegevens:

  1. De naam van de curator van het faillissement.
  2. De naam van de rechtsopvolger van uw bedrijf.
  3. Of een andere reden voor de opheffing van uw bedrijf.

Stuur dit naar: 
CAK
Antwoordnummer 91036
2509 VC Den Haag

Lees meer over wat te doen bij stoppen bedrijf

U kunt de premie niet inhouden. Wat nu?

Is uw werknemer uit dienst is gegaan? Of ontvangt hij geen regelmatig (of minder) loon? Neem dan direct contact met ons op. Dit geldt ook als een uitkeringsgerechtigde geen uitkering meer ontvangt. Of als de uitkering te laag is geworden om de premie in te houden.

Stuur een bericht via ons contactformulier. Stuur een bewijs mee met uw bericht, zoals een ontslagbrief.




Over ons

  • Contact opnemen
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK

Contact

  • E-mail
  • Bellen

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Maak altijd een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white