Klanten die zorg vanuit de Wlz ontvangen, moeten hiervoor een eigen bijdrage betalen. Als zorgkantoor levert u door CA-bestanden zorggegevens aan via Porta in Mijn CAK Zakelijk. Heeft u hiervoor nog geen inloggegevens voor Mijn CAK? Dan kunt u die aanvragen met het aanvraagformulier Mijn CAK Zakelijk (05-03-2019, pdf, 536 kB).
Via de webapplicatie Porta kunt u vanuit iedere willekeurige locatie zorggegevens direct in ons systeem registreren en raadplegen. U levert de zorggegevens aan via een CA 317 en CA 319-bestand met daarin een melding van de aanvang van de zorg (MAZ) of een melding einde zorg (MEZ). Deze zorggegevens zijn belangrijk in het proces van het CAK om de eigen bijdrage te kunnen berekenen.
Als Wlz-zorggegevens niet binnen het geautomatiseerde berichtenverkeer aangeleverd kunnen worden, kunt u als zorgkantoor via het formulier (04-04-2018, xlsx, 97 kB) handmatig klant- en zorggegevens aanmelden, wijzigen, intrekken of afmelden.