Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Wmo beschermd wonen
    • Wmo abonnementstarief
    • Wlz
    • Zorgverzekering en buitenland
    • Regeling wanbetalers
    • Regeling onverzekerden
    • Regeling onverzekerbare vreemdelingen
    • Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
  • Klanten
  • Zoeken
Direct naar
  • Klanten
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Verhalen ›
  3. Karin van der Heijden, zorgadministratieconsulent GGZ Rivierduinen
Zoeken

Karin van der Heijden, zorgadministratieconsulent GGZ Rivierduinen


Zorgadministratieconsulent Karin van der Heijden krijgt binnen GGZ Rivierduinen geregeld vragen over de eigen bijdrage. Bijvoorbeeld van een collega die voor een cliënt wil weten wat de eigen bijdrage is voor deelname aan de dagbesteding. Of van een cliënt zelf die de hoogte van de beschikking niet snapt. Van een van haar collega’s, een Wmo-financieringsstroomspecialist, kreeg ze de tip om de e-learning van het CAK over de eigen bijdrage te volgen. “Een goed advies; ik heb de module zelfs met een 9 beoordeeld.".

Het verhaal van Karin

Het kostte me allereerst niet veel tijd om de module te doorlopen, binnen een kwartier was ik klaar. Hoewel ik al een en ander over de Wmo wist, heb ik ook veel nieuwe kennis opgedaan. Vooral over de verschillen tussen de gemeentes qua berekening. Fijn vond ik de helderheid van de uitleg. Het CAK geeft in de e-learning veel voorbeelden en ook doorklikmogelijkheden als je meer wilt weten.

Ik heb de e-learning van het CAK over de eigen bijdrage zelfs met een 9 beoordeeld.

De opgedane kennis heb ik meegenomen in mijn gesprekken met collega’s en cliënten. Ik denk dat ik nu nog beter vragen kan beantwoorden. Ook heb ik instructies geschreven voor onze activiteitenbegeleiders, zodat ze precies weten wat ze moeten registreren in het belang van de cliënt. Overigens verwijs ik collega’s, zoals de begeleiders, zelf ook naar de e-learning. Het is voor iedereen nuttig om deze kennis op te doen.

Tips die ik wil meegeven

  1. Ik raad iedereen aan om de e-learning eens te doen. Het kost je niet veel tijd en de informatieoverdracht aan cliënten of collega’s zal daarna nog beter zijn.
  2. Voorbereiding of enige kennis over de eigen bijdrage is niet nodig, dus laat je niet weerhouden. Na de e-learning begrijp je precies hoe de Wmo in elkaar steekt.
  3. De e-learning is voor verschillende functies uit de organisatie interessant: zowel voor medewerkers die rechtstreeks contact hebben met cliënten als voor de medewerkers die bijvoorbeeld factureren.
  4. Ik denk dat het goed is om de e-learning eens in de tijd opnieuw te doorlopen. Om de kennis weer even op te frissen of specifiek op onderwerpen door te klikken. Hoe meer je weet, hoe beter je de cliënt kunt informeren. En daar doen we het allemaal voor.

Karin van der HeijdenKlik voor een vergroting (afbeelding: Karin van der Heijden)

Over ons

  • Contact opnemen
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK

Contact

  • E-mail
  • Bellen
  • Twitter

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Maak altijd een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheidsverklaring
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Uninsured
  • Archief
logo-cak-white