Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling onverzekerden
    • Regeling onverzekerbare vreemdelingen
    • Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
    • Wmo beschermd wonen
    • Wmo abonnementstarief
    • Wlz
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Klanten
  • Zoeken
Direct naar
  • Klanten
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Wmo beschermd wonen ›
  3. Klantenvoorlichting Wmo beschermd wonen
Zoeken

Klantenvoorlichting Wmo beschermd wonen


Welke klantvragen beantwoordt de gemeente

Het CAK heeft geen inzicht in de geleverde hulp en/of ondersteuning. Gemeenten geven alleen een start- en stopdatum, burgerservicenummer en eventueel de kostprijs aan ons door.

Burgers kunnen bij gemeenten vragen stellen over:

  • verstrekken van ondersteuning vanuit de Wmo;
  • voor welke vormen van ondersteuning een bijdrage verschuldigd is;
  • of er minimabeleid wordt toegepast;
  • de wijze waarop de start- en stopdatum van de bijdrage is bepaald;
  • hoe een gemeente de kostprijs van een voorziening bepaalt;
  • of er gemeentelijke vrijstellingen zijn.

Download het overzicht met de vragen Wmo (pdf, 146 kB) (01-01-2025) die gemeenten kunnen verwachten. In dit overzicht staan ook aandachtspunten voor de beantwoording van vragen. Wij monitoren continu de klantvragen over de Wmo. Dit bestand wordt daarom meerdere keren geupdatet.

Welke vragen beantwoord het CAK

Het CAK blijft verantwoordelijk voor het vaststellen en innen van de eigen bijdrage. Klanten kunnen bij het CAK terecht met vragen over:

  • de hoogte van de eigen bijdrage;
  • het inningsproces;
  • het betalen van de eigen bijdrage.

Welke brieven ontvangen klanten?

Elke nieuwe Wmo klant ontvangt een informatie/ startpakket.
In dit pakket zit:

  • Een begeleidende brief (de startbrief) (pdf, 122 kB) (voorbeeld 10-09-2020)
  • De beschikking met de vaststelling van de eigen bijdrage in 2020 (pdf, 56 kB)(voorbeeld 28-12-2022, pdf, 56 kB)
  • Een brochure over de Wmo (deze kunt u bij ons aanvragen)

Klanten die een eigen bijdrage moeten betalen, ontvangen daarna een factuur (pdf, 481 kB) (voorbeeld 10-09-2020).

Op basis van de situatie van de klant kunnen de brieven er anders uitzien.




Over ons

  • Contact opnemen
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK

Contact

  • E-mail
  • Bellen

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Maak altijd een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white