Ga direct naar de inhoud
CAK
Menu
  • RegelingenRegelingen

    • Regeling betalingsachterstand zorgpremie
    • Regeling onverzekerden
    • Regeling onverzekerbare vreemdelingen
    • Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
    • Wmo beschermd wonen
    • Wmo abonnementstarief
    • Wlz
    • Zorgverzekering en buitenland
  • Klanten
  • Zoeken
Direct naar
  • Klanten
  • Zoeken
  1. Home ›
  2. Uw situatie ›
  3. U wilt uw Wmo-consulenten voorbereiden
Zoeken

U wilt uw Wmo-consulenten voorbereiden


Het CAK vindt het belangrijk dat de klant tijdig op de hoogte is van de eigen bijdrage die hij betaalt voor zorg of ondersteuning. Wmo-consulenten hebben hierin een belangrijke rol. Hoe eerder de klant op de hoogte is gesteld, hoe beter. Dit begint bij het keukentafelgesprek. Het CAK faciliteert u graag om uw Wmo-consulenten goed voor te bereiden op informatie over de eigen bijdrage. Zo komt onze gezamenlijke klant niet voor verrassingen te staan.

Vragen over het voorbereiden van Wmo-consulenten

Welke tools stelt het CAK beschikbaar?

Het CAK biedt Wmo-consulenten meerdere tools aan om de klant voor te lichten over de eigen bijdrage. Zo kunt u bijvoorbeeld folders aanvragen die de klant kunnen helpen.

Wilt u meer informatie over de tools of advies ontvangen over de eigen bijdrage? Neem dan contact op met uw relatiemanager bij het CAK.

Naar overzicht van tools

Hoe managen we de verwachtingen van de klant over de eigen bijdrage?

Het is belangrijk dat de klant niet verrast wordt door de eigen bijdrage. De keuze voor ondersteuning en/of een hulpmiddel moet mede op basis van de eigen bijdrage bewust te maken zijn. Een Wmo-consulent kan de klant daarom het beste tijdens het keukentafelgesprek informeren over de eigen bijdrage en de hoogte hiervan.

Kiest uw gemeente ervoor om de eigen bijdrage parameter naar beneden bij te stellen? Of geldt in uw gemeente minimabeleid? Dan is het keukentafelgesprek het aangewezen moment om de klant hierop te wijzen.

Hiermee managen we samen de verwachtingen van onze klanten.

Naar de Eigen bijdrage rekenhulp

Zelf online regelen

  • Contact opnemen
  • Inloggen op Mijn CAK Zakelijk

Over ons

  • Contact opnemen
  • Verantwoording
  • Werken bij het CAK

Contact

  • E-mail
  • Bellen

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Maak altijd een afspraak en neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bezoekadres

Toegankelijkheid

Iedereen moet de website van het CAK kunnen vinden, bekijken en gebruiken. Daarom besteedt het CAK veel aandacht aan toegankelijkheid.

Toegankelijkheid
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Uw privacy
  • Kwetsbare plek ontdekt?
  • Archief
logo-cak-white