U wilt uw Wmo-consulenten voorbereiden

Het CAK vindt het belangrijk dat de klant tijdig op de hoogte is van de eigen bijdrage die hij betaalt voor zorg of ondersteuning. Wmo-consulenten hebben hierin een belangrijke rol. Hoe eerder de klant op de hoogte is gesteld, hoe beter. Dit begint bij het keukentafelgesprek. Het CAK faciliteert u graag om uw Wmo-consulenten goed voor te bereiden op informatie over de eigen bijdrage. Zo komt onze gezamenlijke klant niet voor verrassingen te staan.

Vragen over het voorbereiden van Wmo-consulenten

Het CAK biedt Wmo-consulenten meerdere tools aan om de klant voor te lichten over de eigen bijdrage. Zo is er een gratis e-learning, zijn op ons YouTube-kanaal voorlichtingsvideo's te zien en kunt u folders bestellen die de klant kunnen helpen.  

Wilt u meer informatie over de tools of advies ontvangen over de eigen bijdrage? Neem dan contact op met uw relatiemanager bij het CAK.

Naar overzicht van tools

 

Het is belangrijk dat de klant niet verrast wordt door de eigen bijdrage. De keuze voor ondersteuning en/of een hulpmiddel moet mede op basis van de eigen bijdrage bewust te maken zijn. Een Wmo-consulent kan de klant daarom het beste tijdens het keukentafelgesprek informeren over de eigen bijdrage en de hoogte hiervan.

Kiest uw gemeente ervoor om de eigen bijdrage parameter naar beneden bij te stellen? Of geldt in uw gemeente minimabeleid? Dan is het keukentafelgesprek het aangewezen moment om de klant hierop te wijzen. 

Hiermee managen we samen de verwachtingen van onze klanten.

Naar de Eigen bijdrage rekenhulp

 

Zelf online regelen

Heeft u een vraag?

Wij helpen u verder.

De website van het CAK maakt gebruik van cookies.


Wij kunnen u dan zo goed mogelijk helpen. Het accepteren van cookies zorgt ervoor dat deze website goed werkt en dat wij onze website steeds kunnen verbeteren.
Uiteraard zorgen wij goed voor uw privacy.